fallback

Тунелът под Шипка ще се строи, ако останат средства по програма "Транспорт"

Държавното финансиране на проекта пък ще зависи от изпълнението на бюджета и липсата на дефицити

13:39 | 20.05.15 г. 4

Правителството потвърди ангажимента си към строителството на тунел под връх Шипка, но това ще стане при свободен ресурс по ОП „Транспорт“ за новия програмен период или със средства от бюджета, но при липсата на дефицит. Това става ясно от правителствено решение, публикувано от пресслужбата на Министерския съвет.

Индикативната стойност на втората фаза на обходния път на град Габрово е 520 млн. лева. Плановете за тунел под връх Шипка са част от тази фаза на проекта, която трябва да бъде изпълнена в периода 2016 – 2020 година. Строителството включва пътен участък с дължина от 10,7 километра и тунел с дължина от 3,22 километра.

Първата фаза от обхода на Габрово в момента е на етап строителство. Тя предвижда изграждането на пътен участък от 23,25 километра, който да свърже обхода със съществуващия първокласен път между Велико Търново и Габрово.

Финансирането на проекта е по договор за безвъзмездна помощ между транспортното министерство и Агенция „Пътна инфраструктура“. Средствата за първата фаза на проекта са на стойност 98,5 млн. лева.

Обходният път на Габрово е част от Трансевропейски коридор IX Букурещ – Русе – Димитровград – Александруполис. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на страната и е възлова точка при движението на транспортните потоци в посока Север - Юг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:58 | 13.09.22 г.
fallback